Björnrike dag6

Idag är vi laddade för en sista dag i backen. Lite frukost i kroppen, så bar det iväg. Vid 10.00 var vi åter på plats för att testa skidor. Dynastar och en skida från K2 blev favoriten.  Lunchen åts vid Björnvallens restaurang. Mycket folk, men våra små bokar fick plats till slut.

Vi nötte på I backen till ca 15. Sedan hade vi vår egna afterskii i stugan. Trevligt trevligt 😀

Kvällen middag blev tortellinigratäng och även denna kväll avslutades med kortspel.

Björnrike dag5

Med ömma kroppar kastade vi oss ut i backen. Enligt väderrapporter skulle solen titta fram. Backarna va fina och solen försökte att tränga sig fram mellan molnen.

Vi stannade till vid torget där man kunde prova olika skidor. Provåkte två olika, men dom var inte lika bra som skidan Dynastar. Ver kar vara en poppis skida för den var utlånad hela tiden. Vi ska vara på plats när dom öppnar imorgon.

Några åk i backen, sedan åkte vi till Björnvallen för en öl och korv.

Sedan åkte vi på ordentligt och gav oss vid 13.30. Grabbarna hade gjort egna hamburgare som var jättegoda.

Efter det åkte grabbarna iväg igen, men Ullis och jag tog det lugnt.  Både sov och gjorde naglarna.

Middagen blev en god carbonara och sedan spelade vi Rummy.

Björnrike dag4

Idag vaknade vi till blå härlig himmel. Åt frukost lite snabbt för att kunna njuta från start. Backarna var fina. Några stopp blev det för att få lite sol i ansiktet.  Var förbi Pjäxdoktorn en sväng för att justera sulan.

Åkte till 13.30 då det blev lunch. Grillkol med potatisgratäng. Sedan åkte vi några åk och sedan blev det afterskii vid hotellet. Där guppade vi i takt till musiken 😀

Hemmagjord pizza tillagades och det blev lite UNO-SPEL och I Know spelades också 😀

Här kommer några bilder igen.

Björnrike dag3

Idag var vi alla ute i backen vid 09.20. I första liften upp började det svida ordentligt under mina fötter, så det blev att hänga med Björn till Pjäxdoktorn vid hotellet. Han värme om mina inneskor och det löste problemet. Björn stannade kvar hos Johan (som Pjäxdoktorn heter) och skulle försöka att få ordning på Björns pjäxproblem. Jag, Claes och Micke nötte på i storslalombacken och Robert och Alfons nötte på i funparken. Vid lunch åkte vi förbi Björn vid hotellet för att kolla av läget. Alla var där för att kolla och stötta. Sedan åkte vi tillbaka till stugan för att äta lunch.

Jag stannade sedan kvar i stugan då jag kände att mina ben var trötta. Micke åkte till Sveg för att hämta Ullis. Björn åkte till Pjäxdoktorn för att fortsätta med pjäxproblemen.  Claes, Robert och Alfons åkte ut i backen en stund till.

Kvällen avslutades med att Björn kom hem med nya pjäxor. Vi åt en god middag och spelade några omgångar UNO. Jag vann 😀 👍 😀

Här kommer ett par bilder från dagen.

Björnrike dag2

Idag gömmer sig solen bakom molnen och det är -5 i luften. Efter frukost tog vi oss ut i backen med ömma ben. Det tog på att nöta i backen.

Här kommer Alfons och Robert.

Mycket mera folk i backarna och lite längre liftköer.

Det bränner under fötterna, så jag och Björn åkte till Pjäxdoktorn uppe vid hotellet. Jag blev med gjutna sulor och Björn ska fortsätta att prova pjäxor i morgon. Ska bli intressant att se om han får ordning på BBjörns pjäxor. hoppas det😀

Middagen blev tacos och sedan spelade bi spel.

Ha det bäst!

Björnrike dag1

Nu sitter vi i soffan med trötta ben. En fantastisk dag i backen. Några minus och solen har varit med oss hela dagen 😀

Resan hit gick också jätte bra. Tog endast 4 1/2 timme i ren körtid. Stugan är fräsch så nu är det bra.

Nu ska vi sno ihop lite middag, slappa lite och försöka att vila oss iform till en ny skiddag.

Här kommer några bilder från idag .

15:e februari 2016

Igår på Alla hjärtansdag fyllde våran Robert 17 år. Jisses vad åren går fort. Det firades med presenter och sedan åkte vi till stan och åt en god middag. Jacob o Maggie var också med 😀Sedan åt vi kakor och tårta hos Jacob och Maggie.

Nästa dag var det dags att lämna ifrån sig min lilla V40. Ett ungt par från Göteborg flög upp för att hämta pärlan. Sedan åkte vi till Upplands Motors anläggning i Kista för att köpa/hämta en lite större pärla dvs en XC70 årsmodell 2013 😀