30 nov

Hejsan!
Nu har vi kommit till Puerto Rico och sitter på Starbucks och dricker kaffe. Den riktiga anledningen är att där kan man låna internet.

Vi har det fantastiskt bra på båten det enda som saknas är Wi-fi.

Finns hur mycket mat som helst. Hytterna är fina och underhållning erbjuds om man vill. Har tränat i gymmet, så vi kommer att vara på topp när vi kommer hem.

Igår låg båten i Labade, Haiti. Det var en udde som rederiet hade köpt och gjort till sin egen. Där gick vi runt lite, åt lite mat och låg i solen en stund. Jätteskönt 😄

Här är vi 😄 jag och min fantastiska man ❤️❤️❤️

26 nov

Morgon!
Idag var det dags för att besöka Miami, så efter frukost körde vi mor Miamibeach. Mycket bilar och vägar var det och efter en felkörning kom vi rätt. Vi hittade en parkering bredvid H&M 😄

Sedan så klart var vi en stund på stranden och sedan vandrade vi runt lite. Vi hoppade på en jump on / jump off buss som åkte runt, så att vi snabbare fick se stället.

När klockan var runt 14:30 började vi röra oss från Miami. Nu är det hockeydags. NFL, Florida ska möta Columbus.
Till hotellet en snabbis för att ta på lite kläder och sedan var det match.

Matchen var väl inte den bästa, men det var kul ändå. Gamle Jagr var på plan.

25 nov

Morgon morgon!
Idag gjorde vi en repris på förmiddagen dvs frukost, träning och lite häng vid poolen.

Sedan hoppade vi in i bilen och körde till Fort Lauderdale beach. När man strosade runt märkte man att det var nog ett riktigt partyområde. Barer och restauranger skrålade ut musik och det serverades drinkar i riktigt stora glas.

Vi hittade ett trevligt ställe där vi åt en smakrik lunch mmmmm

Sedan åkte vi till Barnes & Nobels och tittade. Rullade sedan mot hotellet för att softa lite. Vi kände oss lite slitna idag.

Satt på balkongen och räknade bilar. Åt ena hållet åkte det förbi 87 stycken på 1 minut.

Natti natti

24 nov

Hejsan igen!
Idag firar man Thanksgiving i USA, en storhelg vi tror att man träffas och äter kalkon.
Vi började som vanligt med lite frukost för att sedan gå och träna 30 minuter. Ja jag vet, detta har inte hänt tidigare på någon semester. Sedan gick vi till poolen en stund för att bada och slappa en stund i solen.

Lite lunch hos Dennys där hon som serverade hade en kalkon på huvudet. En cool dam.

Sedan rullade bilen upp mot Palm Bech för att kolla runt. Ett besök hos Walmart igen där vi hittade lite smått och gott.

Det blev även ett besök på shoppingmallet Sawgrass Mills igen. Otroligt med folk på grund av att Black Friday började, man sänker sina priser med 50 - 80%, så det var fullt pådrag. Vi åkte därifrån runt 23 och var helt slut.

På vägen hem så blev vi hungriga, blev ingen middag, så vi åkte till Dennys igen som har öppet 24 timmar.

Nu ska vi sova. Natti natti

24 nov

Första morgonen med amerikansk hotellfrukost. Allt serveras på frigolit och besticken är i plast. Blev kaffe, yoghurt, rostar bröd och lite flingor.

Åkte sedan ut mot kusten och Cruisade lite innan vi vände bilen mot USA's största mall "Sawgrass mills". Det är fyra kvarter med affärer och sedan ett outletomeåde utanför. Vi kom dit vid 11:30 och åkte därifrån runt 20:30. Ha det blev nog någon julklapp inhandlad.

Middagen blev hos en klassiker "Cheese Cake Factory" mums mums.

Runt kvarteret fanns även Walmart, så vi stannade också till där. Oj oj vilket stök det var där inne. Kiknade det med hur Jysk kan se ut hemma.

Sedan vände vi bilen mot hotellet och nu var vi trötta.

Kram kram

22 nov

Idag klev vi upp innan tuppen vaknat och åkte ut till Arlanda. Idag ska vännen och jag åka till Miami 😄 Vi flyger via Oslo. Flygningen gick bra. Vi tittade på någon film och satt och småsnattrade.

Väl framme hade vi hyrt en bil som sedan tog oss lite norr om Miami dvs till Fort Lauderdale.

Påvägen upp var vi ju lite tvungen att stanna till på Dennys för att äta en liten matbit 💃

Bor väldigt nära I94, så det känns lite som att trafiken kör genom rummet, men vi vänjer oss nog. Ska bo här i 5 nätter.

8 nov

Idag tisdag har vi fått skottat undan snö för första gången denna vinter. Härligt när det är lite kallare, kanske att man får ta fram sina långfärdsskidor i år.

På tal om det lurade Ullis mig, så nu är jag anmäld till något som heter ICA- klassikern. Man ska springa ett Lidingölopp på 6 veckor. Åka sträckan som ett Wasalopp på skidor. Simma samma sträcka som vansbrosimmet och cykla Vänern runt. Det som är bra är att man kan dela upp det hela och inte göra sträckorna på en och samma gång. En liten utmaning 😄

Robban har varit en sväng i Knutby på innebandyträning och nu ska vi slappa lite innan sängen.

Nedan kommer en bild på vår snö och sedan lite tokigt.

Ha det bäst ❤️❤️

5 nov

Här kommer ett par bilder som visar den spelande kocken och en tallrik med souvlaki o pressad potatis. Robert piffade till tallriken med två bananer 😄

Hejsan!
Idag visar sig solen och det är ett par grader ute. Innan maken åkte iväg och jobba tog vi en promenad i spåret.

Nu är man bänkad i soffan och tittar på innebandy. Sverige - Schweiz.