Påväg hem från Chicago

Vaknade vid 06-tiden och gjorde oss i ordning för en amerikansk frukost. Sedan gick vi en runda på stan.

Lite roligt, maken hade en app på mobilen  visade att vi har gått i genomsnitt 8.8 km på dessa dagar. 😀

En snabb dusch och sedan påbörja färden hem mot Almunge igen.

Vad ska man säga om Chicago. En liten storstad med mycket arkitektur. Har en egen beach. Klimatet är som hemma i Sverige. Är nog lite trevligare att åka dit på sommaren.

Biltur i Chicago

Idag klev vi upp tidigt för att ta tunnelbanan mot flygplatsen Midway. Där hyrde vi en bil för endast 380kr för en dag.

Shopping stod på listan idag. Vi hade sett ut ett par malls och dom levererade 😀 dvs vi fick med oss många påsar.

När man har shoppat mycket,  så måste man fylla på med mat. Vad står rät,t så högt på Johanssons lista, jo ett besök hos Denny's

Efter intaget av mat, så åkte även till "Walmart" en stor livsmedelsaffär som har allt. Ja vi hittade lite grejer även där. Sedan åkte vi tillbaka med bilen och tog tunnelbanan tillbaka till stan. Väldigt nöjd med dagen.

Solig dag i Chicago.

Startade dagen med att besöka Hancok Building. Åkte hiss till 94:e våningen och där var det en fantastisk utsikt.

Sedan gick vi runt i stan. Fantastiskt dag med klarblå himmel. Tyvärr blåste det rätt kalla vindar. Som tur är finns det ställen som Dunkin  Donuts där man kunde värma sig en stund och låna Wifi.

Sedan gick vi vidare i stan och målet var till Navie Pier där det fanns affärer, restauranger och nöjesfält.

Sedan avslutades dagen hos restaurangen "Cheese Cake Factory" där vi blev alldeles för mätta. Avslutar med en bild på vårat hotell. Kolla in namnet :-)

Rundtur i Chicago.

Idag har vi gått runt i ett regnigt och blåsigt Chicago. Långa huvudgatan "Millennium Mile" bjöd på dyra butiker och restauranger. Maken hade fått en hel del tips på vad man skulle se, så vi gick runt och försökte att känna in staden. Vi gick in i BlackHawks butik för en liten glutta.

Efter lite lunch på en sportbar, så gick vi mot parken "Millennium Park" för att titta på Cloud Gate" en stor silverböna. Det var även ett förberedande i parken inför nästa helg då Chicago är värd för "NFL Draft Party". Där unga talanger väljs ut av NFL-lagen. På torget hade de ställt upp alla lagen hjälmar.

Mot Chicago igen

Idag prövar vi igen att åka till Chicago. Det visar sig att planet som gick sönder igår ännu inte var flygfärdigt och blev inställt igen. Vi springer upp till makens jobb där vi får mer info och planerar om att åka till Köpenhamn och sedan vidare mot Chicago. Vi kom med!!! Fick sitta rätt så bra :-)

Vi landade 00.30 svensk tid och det är 17.30 Chicago tid. Skiljer 7 timmar.

Tog tunnelbanan in till stan och checkade in på Holliday Inn. Har bott bättre ,  men det funkar. Gick sedan ut för en liten matbit. Det blev en baconburgare och Club sandwich. Gott. Vi gick även in i butiken Wahlgreen och där  hittade vi en klassiker "Twinkies". Nu till hotellet igen för att äntligen få sova :-)

Här kommer även en länk till Roberts Belgienblogg dvs en lärare bloggar om deras resa och lägger ut bilder.

Chicago

Nu är jag och fantastiska maken påväg mot Chicago . Robban åkte till Belgien i en vecka .
Tyvärr, så blev det inte då bra som vi hade hoppats på . Planet taxade ut och startade , men fick avbryta pågrund av något teknisktproblem. Vi åkte hem och funderade och provar igen imorgon . Fick se Växjö spöa Skellefteå i hockey istället .  Pratade med Robban på kvällen och han hade det så bra!!!