27 oktober

Hejsan 👋
Idag Àr en liten speciell dag för idag rullar jag hem med en sprillans ny el-bil frÄn jobbet. Xc40 Recharge.
Blir att tÀnka lite annorlunda dvs tÀnka pÄ hastigheten och hur lÄngt man kan köra pÄ sin laddning.
Vi har en laddbox hemma, sÄ det ska nog gÄ bra.
Visar en bild frÄn leveranshallen dÀr bilen stÄr redo för att presenteras.

23 okt

Bjuder pÄ en bild frÄn Lövvik.

23 oktober

Morgon đŸ„ł
Idag Àr det söndag och det Àr dags för stÀdning av huset och tvÀttning av klÀder.
IgÄr spelade jag och maken "Crime Scene" man ska lösa en mordgÄta i London. Lite knepigt var det allt, men till slut lyckades vi.

18 oktober

Sov skönt och vaknade till lite klirr frÄn hotellets kök. VÀldigt hemtrevligt.
Efter frukost plockade vi ihop vĂ„ra saker och lastade ut i bilen. Parkerade vid österport och sedan fortsatte vi vĂ„ran promenad lĂ€ngs muren. Nu började vi vid österport och gick norrut och lĂ€ngs sjösidan. Sedan blev det ett besök till fornsalen för att fĂ„ veta mera om Visby / Gotlands historia.
Vi passerade Ă€ven kyrkan S:t Maria för att tĂ€nda ett ljus var för vĂ„ra mammor. Sedan blev det en god lunchmacka pĂ„ cafĂ©et "Fiket" vid österport.
Sedan hÀlsade BJ pÄ pappa och sedan var det dags att köra ombord pÄ GotlandsfÀrjan för att resa hem mot Almunge igen.

17 oktober

Idag efter frukost Äkte vi söder ut till Ekstakusten. Skulle kolla in ett hus som vi ska Äka till i maj 2023 med gÀnget. Det tog 40 min att Äka frÄn Visby. Huset var fint och det var hyfsat nÀra till kusten.
Sedan Äkte vi tillbaka och gick pÄ café Norrgatt. Ett gammalt café frÄn 1947. Björn Äkte till pappan och jag gick till hotellet och vilade. Förkylningen vill inte ge med sig. Sedan blev det en vandring lÀngs muren, mellan norderport och österport. Lite shopping och sedan Äkte vi till Agneta och Lennart och Ät en god chiligryta.

16 oktober

Morgon morgon 🐑
Efter frukost gick vi runt Visby mur och kollade. Finns mycket intressanta berÀttelser. Björn har en bok som vi hade som stöttning. Kl 12 öppnade Café Gula villan och dÄ var vi pÄ gÄng sÄ att man fÄr en plats. Fantastiskt goda bakverk.
TrĂ€ffade Björns syster en stund och sedan blev det middag pĂ„ Surfers. Gick sedan till ett stĂ€lle som hette Baren. Var inte mycket folk utan det var nĂ„gra stammisar som trollade och berĂ€ttade historier.

15 Oktober Gotland

Hejsan 👋

Nu stÄr vi i bilkön för att köra ombord pÄ GotlandsbÄten. Vi kommer att vara pÄ ön mellan lördag - tisdag.
(null)

Nu hÄller bÄten pÄ att lÀgga till i hamnen. Nu sedan blir det hotellet lite snabbt och sedan middag pÄ Barlingbo restaurang.