28:e april 2018

Morgon!

Idag åt vi frukost ute på terassen. En fantastisk vy över vinrankor och dalar. Sedan en dusch för att sedan packa ihop för att resa mot Milano via Florens.
Min fantastiska make styrde vår lilla Fiat till en liten parkering i Florens. Jisses vad många bilar o mopeder det finns. Vi letade upp David-statyn, Domkyrkan och bron från medeltiden. Sedan tog vi oss tillbaka till bilen. Även jag kände att, nu var det alldeles för mycket folk över allt. Vi åt en focaccia och cappuccino innan vi hoppade in i bilen och åkte till ett hotell vid flygplatsen i Milano.

Här åt vi en otroligt stark pasta, så vi drack rött vin och åt vitt bröd för glatta livet. Avslutade middagen med en cappuccino och limonchello. Mmmmmm vad gott.

27:e april 2018

Hejsan hejsan!
Startade även denna dag i solen. Idag smög vid ner till poolen och låg i solstolarna. Vi fick order om att inte använda poolen då den öppnar imorgon.  Fanns inte på våran karta då poolen var både smutsig o kall.
Runt 13:00 rullade vi mot kusten. Frågade i receptionen om mysiga Italienska byar. Påvägen stannade vi i Volterra och åt lunch. Melon, skinka o pizza. Sedan åkte vi mot Cecina. Det var en riktig semester ort där man sålde massor av krimskrams mm. Gick en sväng och åkte sedan vidare mot Pimobino. En hamnstad som vi lämnade rätt snabbt. Fanns inte något mysigt där alls. Bilen rullade mot Follonicia. En lite större stad vid vattnet, men inte riktigt det vi letade efter. Innan vi åkte så åt vi en god middag vid vattnet. Björn åt biff och jag åt fisk.
Nu hade vi en bilresa på två timmar hem och jisses vilken krokig väg. Väl framme delade vi på en flaska vin och åt några ostbitar.

26:e april 2018

Ciao ciao 😁

Idag började vi dagen med att ligga i solen på förmiddagen. Åhhhh vad skönt att få några solstrålar på kroppen.
Sedan tog vi en dusch och åkte till Siena. En trevlig stad med en av Italiens finaste katedraler. Vi åt en god lunch med pasta och skinka.
Gick in i en trevlig chokladaffär där dom bjöd på smakbitar av choklad och kakor. Åhhhh vad underbart gott det var. Ville köpa allt i butiken, men vi bet ihop och hjälpte varandra ut.
Strosade runt lite till och sedan åkte vi tillbaka till San Gimignano och åt middag. Parkerade äntligen vid hotellet med ömma ben och fötter. En liten sängfösare blev det och nu ska det bli skönt att sova.

25:e maj 2018

Ciao!!!
Efter att vi checkat ut från hotellet gick vi en tur i staden "Lerici". En stad vid vattnet som visade sig sin bästa sida.
Efter att ha druckigt en god kaffe gick vi tillbaka till bilen för att åka till Pisa. Där strosade vi runt och fotade och åt en god pizza. Här har jag varit för länge sedan med mina föräldrar.
Sedan rullade vi vidare mot "Villa ducci" som ligger utan för San Gimignano. Här ska vi bo i tre nätter. Hotellet omgärdas av fält med vinrankor. Helt fantastiskt att se ut över detta.

24 april 2018

Ciao!
Idag åkte jag och maken till Milano. Hyrde bil och bilade ner mot Toscana.

Dock blev det en liten omväg då adressen fanns två gånger. Den vi kom till först var uppe i bergen via serpentinvägar och slutade inne på en gård hos en gammal familj. Vi försökte fråga efter hotellet, men vi fick en vägbeskrivning på italienska. Vi nickade o tackade för oss. Åkte en liten bit och ställde oss sedan på en parkering och plockade fram kartan. Väl framme på "Hotel Italy" i Lervici gick vi och käkade mat o drack lite bubbel. Nu sover vi gott 😁🍾🥂

8 april 2018

Idag är det söndag. Började med en härlig sovmorgon o långfrukost. Sedan  stuvades bilen med en garderob som skulle transporteras till Jacob o Maggie.

Det blev även en tur till IKEA i Barkaby. Lunch och sedan lite shopping till makens o sonens glädjer. Vi tjejer tyckte att det var kul.

1 april 2018

Påskhelgen firades i Älandsbro med finaste föräldrarna.

Vi har ätit god mat. Varit till stugan en sväng och varit ute i solen.