24 juni - Lövvik

Idag åkte jag och mor mot Sundsvall. Trevligt trevligt 😀 Det skulle inhandlas lite saker. Det blev en riktig heldag. Stannade till i Bydalen och åt lunch och ett besök på affären  "Dollar".

Sedan styrde vi in till stan för att kolla runt i klädaffärerna.  Vi hamnade på "New Yorker" och det gick riktigt bra. Kom ut med var sin kasse med kläder. Jippi Jippi 😀

Bilen styrdes sedan mot Birsta för ett besök på "Plantagen " och för att köpa med oss lite mat.

Nu var vi trötta, så det kändes bra att komma ut till stugan igen.

Efter lite mat blev det plantering av kryddor och en titt i nätet som far hade satt vid bryggan.

Vad fanns i nätet jo dessa två rackare. 😀

18 juni - Dubai

Idag är det sista dagen som vi ska njuta i solen och värmen . Turligt nog, näääää, började Ramadan idag. Vi köpte lite extra bröd och pålägg igår, så att vi skulle klara oss under dagen . Här kommer en bild på Björn och Robert som sitter och dricker vatten under handduken 😀

Hela dagen var vi vid poolen och tog det lugnt, så skönt.

Sedan vid 19 tiden gick vi ut längs strandpromenaden för att äta en bit mat. Kändes som om att det var varmaste kvällen. Hittade en informationsskylt som visade lite data.

Vi avslutade det hela också med att trycka i oss en efterrätt också.

17 juni - Dubai

Jisses vad familjen är trötta. Idag klev vi inte upp förrän runt 11. Efter lite frukost gick vi till poolen för att steka oss lite igen 😀

Runt 14 gick vi upp och tog en kall dusch för att sedan ta en taxi till Dubai Outlet mall. På väg dit fick vi se sand sand och sand.

Åkte sedan tillbaka till hotellet efter 3 timmar. Vi strosade lite längs strandpromenaden, åt en bit mat på Bob's och avslutade med en Cheese Cake på Cheese Cake Factory. Oj oj oj vad mätta vi blev.

16 juni - Dubai

Hejsan svejsan!

Tittat ut genom fönstret och oj oj oj vad solen lyser.

Idag börjar jag och Jacob med att gå till gymmet en timme. Fin vy över stranden hade man under tiden vi tränade.

Lite frukost och sedan flipp floppade vi till stranden igen. Lite tuffare var vi idag när vi skulle smörja in våra kroppar dvs det blev nästan inget alls 😎

Vid tretiden gick vi upp till lägenheten och duschade och oj oj oj vad solen har tagit idag. Vi kan nog kalla oss familjen "kräfta" hahahah

Åkte med tunnelbanan mot Dubaimall idag igen. Gjorde några inköp och sedan åt vi på TGI Friday.

Vi tittade också på världens högsta byggnad "Burj al Khalifa". Utanför byggnaden visades en jättefin vattenshow var 30:e minut.

Natti natti

15 juni Dubai

Hejsan!
Efter frukost så gick vi till solstolarna igen. Fantastiskt varmt och härligt. Man kan tvinga sig att ligga på stolen i 15-20 min innan man måste till poolen. Idag gick vi några meter till och provade att doppa kroppen i havet. Även det fantastiskt varmt och salt. Man flyter som en kork.

Björn o Robert gick och köpte mackor på Sub, så det fick bli lunchen. Kändes lite lyxigt idag. Under tiden vi åt, så städades lägenheten. Jisses vad dom polerade och diskade.

Efter en dusch tog vi tunnelbanan till Dubaimall. Ett stort shoppingcenter i tre våningar. Badbyxor, solglasögon m.m. Inhandlades. Helt plötsligt blev klockan 23.30 och vi missade sista tunnelbanan hem, så det blev en taxitur.

Tack för idag. En bild kommer senare 😃

14 juni -'Dubai

Gårdagen blev en lång resdag. Planet lämnade Hamburg 16.30. Restiden var sex timmar, så vi landade 22.30. Väl på Dubai's flygplats, så tog vi en taxi som körde oss till hotellet Hilton. Tidsskillnaden är två timmar, så klockan blev rätt så mycket innan vi checkade en. Vi bor i en fantastisk tvårumslägenhet.

Idag söndag, så gick vi och handlade mat dvs fyllde upp kylskåpet för att kunna äta frukost och lite luncher. Sedan tassade vi till den privata stranden och har legat där idag och haft det bra.

Nu väntar en dusch och sedan lite strosande längs med strandpromenaden. Bjuden på en bild ifrån vår balkong.

Idag har det varit 43 grader. I natt när vi kom var det 35 grader 😃

12 Juni - stby

Hej!
Nu är det dags för en liten resa igen och vi försöker att ta oss till Dubai.

Det ska bli så kul att åka med våra kära söner.

Känslan är bra när vi kommer till Arlanda, men det är mycket folk som ska ut och resa. Det tog en väldig tid att gå igenom passkontrollen. I kön till gaten får vi reda på att planet är överlastade och att vi inte skulle komma med. Surt 😠

En liten lunch innan för västen, så laddade vi om och ska försöka åka via Hamburg till Dubai. Tur att maken fixar och ordnar.

Vid gaten sitter det en tjej med ett känt ansikte från Härnösand. Grabbarna tycker att jag ska gå fram och fråga om det är hon, men jag vågar inte.

Planet till Hamburg kommer vi med på. R somnar direkt och vi andra surrar och läser lite.

Väl framme, så ställer vi oss för att hämta väskorna och det tar en timme för lastarna att få upp dessa på bandet, ggrrrrrr. När vi står och väntar, så dyker tjejen upp igen och då frågar maken om det är hon. Jaa visst är det Anna Högström. Fick oss en trevlig pratstund. Jisses vad hon är lik sin mamma.

När vi fick våra väskor var det endast 45 minuter tills planet skulle gå till Dubai och tyvärr kunde dom inte släppa på oss. Vi blev ombokade till imorgon 16.30.

Traskade över till flygplatshotellet och fick oss lite smaklös mat och en skön säng att sova i.

Nu tar vi nya tag imorgon.

9 juni

Äntligen är en skön sommarkväll, som man har längtat. Ikväll blev äntligen rabatten på framsidan rensad, så nu ska vi bara fylla på med lite gödsel. Det får bli en annan kväll, för fler sköna kvällar får vi väl ändå hoppas på att det blir.

Jag var igång i förrgår med att gjuta lite
 Har sett fina pallar på Pinterest och upp till bevis. Ikväll vände vi på alltihopa och jag blev riktigt nöjd.

Bal i Almunge 2015/06/04

Ikväll är det dags för niornas bal i Almunge. Så snygga alla var. Man fick en liten tår i ögat. Tänk att dom är så stora. Dom kom inglidande i snygga bilar. Robert och Sofia kom i en svart snygg cadillac.

Här kommer några bilder från kvällen.