10:e januari 2011

Efter en härlig natt öppnade vi dörrarna mot vår lilla strand och åt frukost där. Goda frallor, kaffe och juice. Tog några steg mot andra sidan där det var tre poolområdan. Där placerade vi oss i solen fram till 12 då vi tyvärr måste lämna stället. Vi skulle upp till Miami igen för att i morgon ska vi åka hem. Vi vill ännu inte åka!!!!! Checkade in på Howard Johnsson som ligger precis vid flygplatsen. Fick tips om ett mall som hette "Sawgrass Mall". Knappade in adressen i GPS:en och sedan åkte vi. Oj oj oj det går inte att beskriva hur stort det var. Hur mycket affärer som helst. Vi har tagit en karta för att kunna kolla igen. Gjorde några sista inköp som vi blev mycket nöjd över. Köpte med oss några nybakta bullar så att vi kan ta en snabb frukost innan vi drar till flygplatsen i morgon. Packade om i våra resväskor så att vi får ned allt. Viktigt viktigt. Nu blir det en omgång kort och sedan ska vi sussa. Natti natti.

9:e januari 2011

Efter frukost på hotellet så fortsatte vi vår resa mot Key West. Checkade in vid hotellet 14.15 Parrot Key Resort. En jättefin lägenhet med egen liten sandstrand. Gick ut till poolen och kopplade av lite. Vattnet i poolen var uppvärmd till 37 grader, så Robert badade och badade. Jacob och Björn var i en stund också. Sedan blev det middag på T.G.I Friday. James serverade oss jättegod mat och vi satt och tittade på amerikansk fotboll under tiden. Tog bilen ner till staden. Det var en riktig party stad. Mesta dels ungdomar som festade loss. Lyckades med att se några transvistiter också, men Robert tyckte att de var äckliga :-). Sängarna var fluffiga och härliga, men höga. Björn och Robert lastade ned madrassen på golven och sov jätteskönt. Tack och hej.

8:e Januari 2011

Imorse lämnade vi Comfort Inn och Sarasota. Åkte in i Everglades för att leta efter alligatorer. Behövde inte leta speciellt länge, dom fanns över allt. Det fanns några utsiktspunkter med spångar längs med vattendrag och där låg dom varannan meter. Burrr. Vi gick inte ut ur bilen. Vi stannade till vid en indianby som hette "Miccosukee". Där hade de uppvisning av alligatorer. Sedan fick man hålla i en om man ville. Deeeet villlllle viiii. Det var länge sedan man hade så hög puls. Jag, Robert och Jacob höll i en alligator som var cirka 1 meter lång. Björn höll i kameran. Oj oj oj oj oj. Sedan rullade vi iväg mot Key West. Det var för långt att åka hela vägen så vi stannade till i Key Largo och bor på Holiday Inn. Nu ska vi försöka att smälta det hela. Något som var roligt det var att det dök upp ett SMS från Pelle som meddelade att våra pojkar P99 vann mot Gottsunda med 8-3. Avslutade kvällen med lite Rummy. Sussa gott!

7:e januari 2011

Idag packade vi ihop våra saker igen och lämnade Floridays Resort. Vi körde till köpcentrumet "Prime Outlet" en sista gång. Några Levis jeans och några Converse skor skulle inköpas. Vid 14.30 började bilen att rulla mot Tampa. Vi ska nu bila ned på den västra sidan. Vårat stopp blev ett efterlängtat stopp i Clearwater, Tampa hos "Robert´s Winter Wounder Land". Där strosade vi runt en bra stund och tittade på julgranar och julprydnader i massor. Sedan fortsatte färden till mot Sarasotha där vi checkade in på hotel "Best Western". Gick ut och svepte hamburgare hos "Wendy´s". Sedan en sväng till Seven Eleven och köpte lite godsaker. Jacob var trööööttttt :-), så jag Robert och Björn spelade skitgubbe. Det blev jag som blev skitgumma efter fem rundor. Imorgon ska vi in i träskmarken. Spännande spännande fortsättning följer imorgon. :-)

6:e januari 2011

Vaknade vid 06.15 och det regnade stora droppar och åskade kraftigt. Somnade om till 08.30. Då blev det full fart. Vi skulle till Universal Studios. Frukost och sedan packade vi det viktigaste och sedan iväg. Det fanns en hel del bergodalbanor i alla möjliga varianter. Jag åkte två. Sedan var det två karuseller där man satt som i en rund båt som snurrade i en bana med vattenfall m.m. Vi blev hur blöda som helst. Vi var blöta enda tills vi kom hem. Vid lägenheten så finns det ett pizzaställe som gör fantastiskt goda pizzor "Dominos Pizza". Stannade till där och beställde som de sedan kom till lägenheten och levererade. Vi bor i en jätte fin lägenhet. Har faktiskt ett bubbelbadkar. Där hoppade jag i direkt när vi kom hem. Efter maten hoppade Björn och Robert i. Jacob tog en dusch. jag ska nog ta en sväng till där. Ha det så bra.

5:e januari 2011

Idag så tog vi sovmorgon, puh skönt! Bakade milk biscuits (dessa köps i en lång konservburk och är undefär som scones) och åt en härlig lång frukost i lägenheten. Sedan traskade vi ned till poolen och låg och latade oss riktigt i några timmar. Åkte sedan en sväng tillbaka till "Georges Music" (Jacob köpte saker till sina trummor där tidigare) för nu hade Robert funderat färdigt. Inköpet blev en distpedal till sin gitarr. Åkte sedan till norra delen av Orlando för att försöka att köpa biljetter till en basketmatch, men tyvärr så gick det inte. Stötte på några som enbart ville tjäna lite extrapengar, så vi åkte därifrån. Kevin på "Georges Music" hade tipsat oss om en restaurang som hette "B B King" där det spelades live blues varje kväll. Styrde bilen dit istället. Diggade lite (väldigt hög musik)och åt god mat. Åkte sedan till lägenheten för att sova lite. Tjing för idag.

4:e januari 2011

Idag så checkade vi ut ifrån Radisson-hotel. Åkte och åt frukost på Sizzler´s och som sagt bestämdes det att vi skulle åka till Universal-Studios. Väl där så var det hur mycket folk som helst, så vi gjorde en helomvändning och åkte till Kennedy Space Center. Det tog ca 1 timme att åka. Anläggningen såg helt annorlunda ut sedan jag och Björn var där. Man fick uppleva hur det kändes att skjutas upp i rymden. Sedan fick vi lära oss hur en uppskjutning av en rymdfärja går till. Hoppade sedan in i en buss som tog oss runt i området. Vi åkte ut till de gegantiska hangaren där de flockar ihop rymdfärjan med bränsletankar m.m. Sedan transporterade man ut det hela på en plattform och den färden tog hela åtta timmar. Kul att se!!! Sedan åkte vi mot Florida mall igen där jag köpte lite lotion från Bath and Body Works. Vidare mot en nytt hotell. Denna gång checkade vi in på "Floridan Resort". En fantastisk lägenhet med tre rum. Åkte sedan till "Publix" där vi handlade lite frukost. Vi skall nu bo här i hela tre nätter. Fantastiskt. Har precis nu avslutat en omgång Rummy och ska nu natta kudden.

3 januari 2011

Idag blev det en riktig shoppingdag. Vi började dock med en frukost buffé hos Sizzler's. Sedan började vi att åka runt i Orlando och det är MASSOR av affärer. Besökte tre stora Mall's, Instrumentaffär m.m. Ja, det känns som om att vi alla var riktigt nöjda med sina inköp. Nu ska vi packa och snusa i kudden en stund för imorgon ska vi till Universal Studios.

2 januari 2011

Idag var det återigen dags för att besöka någon park. Först åkte vi till Shoey´s för att äta frukost och det bestämdes att vi åter till Epcot idag. Där kunde vi besöka olika utställningar från elva länder. Jättetrevligt!!! Sedan var det ett område där man fick uppleva Disneys framtidsvision. Vi flög till mars och jäklar vilken g-kraft. Åkte på en testbana med en slags sportbil. Testade olika uppfinningar. Gick runt där från kl 10.00 till kl 21.30, så nu är våra ben trötta igen. Nu softar vi på rummet en stund och viftar med tårna. Imorgon blir det nog lite shopping. Tjing tjing

1 jan 2011

Vi började det nya året med att sova till 11.20. Efter en uppfriskande dusch åkte vi till Shoney's och åt frukost/lunch. Sedan till dagens uppgift förrutom att ta det lungt, att åtgärda en trasig blinkerslampa, höger bak. Bensinmackens verkstad var stängt eftersom det var Nyårsdag. Åkte till "Wal Mart" ett gigantiskt Coop Forum. Där har dom det mesta och mycket av allt. Blinkerslampan blev fixad av mekaniker Björn Johansson som köpte lampa och skruvmejslar. Sedan åkte vi och spelade minigolf. Här bygger man upp miljöer där banorna slingrar sig runt. Inte som våra enkla som vi har hemma. Idag spelade vi runt en vulkan som fick utbrott när någon sköt sin boll i hål på sista. Några dinosarier stog och hängde också. Sedan åkte vi till ett ställe där man kunde få åka helikopter. Björn, Jacob o Robert åkte en sväng. Hamnade i jättebilkö när vi skulle åka tillbaka till hotellet. Sedan gick vi till restaurangen på hotellet och åt Nyårsmiddag. Det blev ju endast snabbmat igår. Ja nu är det dags för att krama kudden igen.

Nyårsafton i Orlando

Idag var det dags för att åka till Walt Disney "Magic Kingdom" och där skall vi vara hela dagen och avsluta med ett Nyårs firande!!! Hur mycket bilar som helst som skulle in till parken. Det går inte att beskriva hur mycket folk där är utan det måste upplevas. När man kommer in i parken så kommer man till huvudgatan och därefter så delas det upp i olika land. Adventureland, Frontierland, Liberty Square, Fantasyland, Micke´s Toontown Fair och Tomorrowland. Det är blandat med åkaattraktioner och upplevelser och naturligtvis massor av butiker. Fyrverkeriet som brakadeloss vid 00.00, det var helt fantastiskt. Det dunkade i kroppen av smällarna och jag tror inte att man kommer att uppleva något liknande igen. Åter igen FANTASTISKT. Vi var i parken femtion timmar så nu skall vi försöka att ta oss till hotellet igen för nu värker fötterna. Tjing