25:e juni USA

Hejsan igen!
Här kommer sista inlägget i bloggen för den här resan.
Utmaningen för idag var ett besök på tekniskamuseet, är bland det största och innehåller en stor tysk ubåt. Vi tillbringade 5 timmar där. Det visades allt möjligt där. Sedan skulle vi besöka ett shoppingmall, men det var så mycket trafik så vi käkade på Cheese Cake Factory istället och åkte sedan hem till lägenheten.

Imorgon den 26:e på kvällen lämnar vi USA för denna gång och åker hem mot Sverige igen.

Fantastisk trevlig resa med alla mina killar. ❤️

24:e juni USA

Hej hej 🇺🇸
Idag ska vi göra staden Chicago. Tyvärr är Jacob förkyld, så han stannar hemma o kurerar sig.
Vi tog tunnelbanan ner till centrum o det tog ungefär 30 minuter. Vi gick runt och njöt av staden i vackert väder. Stannade till två gånger och tog något drickbart o ätbart, Båda gångerna blev det på Irländskpub. Gott gott. Ca 20 000 steg blev det, så det blev en Ubertaxi hem.
Middagen käkade vi på TGI som finns bara runt hörnet.

23 juni USA

Morgon!
Idag klev vi upp lite tidigare för att äta frukost och sedan lasta bilen för att åka vidare mot Chicago. Det var en resa på ca fyra timmar, men vid ett tiden svängde vi in på restaurangen Appelbees i Chicago för att äta lunch och titta på fotbollsmatchen Sverige-Tyskland. Tyvärr slutade det med förlust på övertid. Nästa match är på onsdag mot Mexico.
Vi åkte sedan till Walmart för att handla lite mat m.m. för vi ska bo i en lägenhet och kunna göra egen frukost. Härligt!!!
Lägenheten är i ett jättetrevligt område, så här ska vi nog trivas. Grabbarna köpte hamburgare på Five guys och jag och Björn gick runt och drack någon drink, åt pizza och drack en flaska vin. Väldigt mysigt o trevligt. Imorgon ska vi ta tunnelbanan in till stan.

22 juni USA

Hello hello!
Idag är det midsommarafton hemma i Sverige, men här i USA är det en vanlig dag. Vi plockade ihop oss från hotellet och åkte till Dennys och åt frukost. Nästa punkt på schemat är ett besök på Graceland (Elvis Presleys hus). Vi gick en guidad tur som visade huset. Vi fick se mittenvåninen och källarvåningen, men inte övre våningen som var hans privata. Ingen fick gå dit. Ett färgstarkt hus. Han far, mor o farmor bodde också där. Han hade även två flygplan som  vi fick titta in i. Det ena planet var en Convair och var döpt efter dottern Lisa Marie. Planet hade sovrum, matdel och soffor. Sedan fanns det en turistyta där man sålde t-shirts, muggar och hade lite utställningar.
När vi var klara köpte vi mackor på Subway och styrde sedan bilen mot Salem. Där ska vi stanna en natt för att bryta körtiden till Chicago.
Kvällen avslutades med middag på Appelbees. Mycket god mat.

21 Juni USA

Hej svejs!
Idag regnar det, men det ska klarna upp innan lunch. Började med att ta hissen ner till frukosten och det var ett riktigt bottennapp. Blev lite flingor i två rostade mackor. Robert o Jacob gräddade några våfflor. Ner och gick runt i stan bl.a Peabody hotell där några ankor simmar runt i en fontän. Gjorde även ett besök i en stor pyramid som innehöll både hotell, affärer och restaurang uppe i toppen. Grabbarna fick skjuta prick. Blev ett familjefoto uppe vid restaurangen. Påväg mot ett mall stannade vi snabbt vid Sun Studio där alla stora har spelat in sina skivor bl.a Elvis Presley. Ett litet hus var det!!! Sedan blev det några timmar på mall Wolfchase Galleria och det blev några påsar. Sönerna handlar mest!!! Kvällen avslutades med godmiddag på Cheese Cake Factory. Mums 😁

20 Juni USA

Hej hej!
Började dagen med att titta på fotboll Portugal v.s Mexico och åt frukost.
Gick sedan till gymmet och sprang 26 minuter, jättehärligt att röra på sig lite. Efter det blev det en dusch och plocka ihop för idag ska vi lämna Naschville och åka mot Memphis. En bilresa på 3 timmar. Gjorde ett stopp för mat på Dennys. Gäller att hålla magen spänd 😁
Vi checkade in på La Quinta Suites som ligger en bit från stan.
Ikväll hade vi bokat bord på BB Kings Blues Club. Här spelade två band och det var fantastiskt trevligt 💃 I stan är huvudgatan Beale Street avstängt för trafik, så här kan man strosa fritt mellan barer och affärer. Eftersom det är Elvis Presleys stad, så hittade vi honom som staty.

19 juni USA

Hello hello!
Vaknade vid 06:30 och strax därefter knackade det på dörren. Våra fyra resväskor blev levererade med FedEx !!! Åh vad skönt.
Efter frukost tog vi en promenad i parken mitt emot våran lägenhet. Där hade man byggt en kopia av Parthenon i Athen. Det fanns trevliga gungor utplacerade, så jag provade lite.
(null)

När vi kom tillbaka gymmade jag och sönerna lite och sedan gick vi till poolen en stund.
Nu kurrade våra magar rejält, så vi tog en promenad på 15 min till Stoney River Steakhouse och åt jättegod mat.
Sedan blev det lite slappande framför tv’n när vi kom hem.

18 juni USA

Hej svejs!!!
Idag är det dags för att åka till ett shopping-mall (Opry Mills) och handla lite. Lagom mycket folk, så vi behövde inte trängas. Vid 16-tiden åkte vi tillbaka med en hel del shoppingpåsar. Vi tog sedan en tur till stan för att strosa lite. Livemusik strömmade ut från restauranger och pubar, en härlig stämning.
(null)

Sedan åkte vi hemåt igen och gick till restaurang Chili. Jag åt en god räktaco tallrik.

17 juni USA

Hej svejs!
Efter att ha intagit frukost blev det en dusch för att sedan hoppa in i bilen igen. Idag är målet att komma till Naschville.
Vi tog en liten omväg via wiskeydestilleriet Jack Daniels i Lynchburg. Välordnat och fint ställe. Vi tog en guidad tur som var mycket trevlig. Dock var guiden lite svår att förstå pga sydstatsdialekt, men jag har ju tre grabbar som översatte när det behövdes.
(null)

Runt 17:30 checkade vi på ett lägenhetshotell i Naschville. Fint boende där vi kan sköta oss själva.
Det finns en gitarr påväggen som genast provades 😁 innan vi åkte iväg och åt middag på Raffetys.

16 juni USA

Morgon!
Efter en liten orolig natt eftersom vi har fel tid i kroppen, så var det skönt att vila en stund. Vi bodde på Hampton Inn i Forest City. Ett fint o rent hotell. Eftersom vi inte fick med oss våra resväskor gjorde vi ett besök till Walmart för att inhandla lite kläder för några dagar. Walmart liknar ICA Maxi hemma fast mycket mycket större.

Sedan blev det en dusch och ett klädbyte innan vi satte oss i len mot Chattanooga.
Blev många timmar i bilen. Väl framme checkade vi in på Comfort Inn. Ett hotell som varit med ett tag med heltäckningsmattor :-/
Tog taxi ner till stan och åt på Big River Grill. Många skratt blev det när servitören pratade väldigt långsamt. Han måste ha tagit droger. Vi åt en väldigt god middag. Jag åt tacos på hummer och räkor!!! Mums 😁 självklart blev det efterrätt.

15 juni USA

Nu har vi semester och vi har tagit flyget till Charlotte, USA.

Det som är så trevligt är att alla mina grabbar är med.

Tyvärr kom inte våra väskor med i bytet vid Münchens flygplats. Enligt uppgift ska dom komma fram till på tisdag. Vi har fått 400 dollar av flygbolaget för att handla det nödvändigaste.

Nu äter vi lite mat och sedan ska vi bila en timme till hotellet.

5 juni 2018 Robert tar studenten

Idag är dagen som är väldigt efterlängtad. Robert tar studenten och ett nytt kapitel börjar i sonens liv.

Robert började med att kliva upp kl 05:00 för champagnefrukost i stan med klassen. Sedan samlades Grillska gymnasiums avgångsklasser på Flustret för mingel o tal från lärarna. Kl 13:15 sprang dom ut åhhhh vilka glada studenter. Jag var nog minst lika nervös som dom. Robert gratulerades och sedan skulle klassen åka på flak genom stan för att fira.
Robert hämtades sedan upp med Porschen för att firas en stund på hemmaplan för att sedan avsluta dagen med studentfest på Flustret.

En fantastisk dag dom jag visar lite bilder ifrån.