18 nov 2018

Hejsan!
Nu sitter vi på flygplatsen i Miami och väntar på att flyga hem. Planet hår vi 16:00 USA-tid och landar imorgon måndag kl 07:30.
Resan har varit mycket trevlig med mycket upplevelser och god mat och dryck.

17 nov 2018

Tjabba!
Idag är det sista dagen på båten :-( Tiden har gått så fort och vi har haft fullt upp att göra varje dag.
Efter frukost gick vi upp på däck för att sola en stund, men det blev bara mer och mer mulet tyvärr. Gick och åt lite lunch och sedan gick vi och bytte om till träningskläder. Nu skulle vi klättra på vägg. Jisses vad svårt det är. Jag kom halvs väggen upp för sedan var jag helt slut. Efter klättringen spelade vi shuffleboard. Man ska skjuta iväg puckar in i en ruta och få poäng. Ser enkelt ut, men det är svårt att anpassa farten.
(null)

Sedan gick Björn och tränade. Jag gick och filmade lite på däck och avslutade med en glass.

En dusch och sedan kom Micke o Ullis över för att dricka lite champagne innan maten. Sista middagen avnjöts på Giovsnnis. Fantastisk gott, men oj oj vad mätt vi blev. Kvällen avslutades med en drink i Central park.

16 nov 2018

Hello hello!

Idag vaknade vi i Costa Maya, Mexico. Vädret är lite omväxlande och det var lite svala vindar. Efter frukost gick vi iland och strosade runt i området som är tillrätta gjort för oss båtturister. Fanns både flamingos och delfiner att titta på. Även många butiker som ville sälja t-shorts och deras färgglada keramik. Efter en drink gick vi tillbaka till båten.

Nu var det dags för att lägga oss i solstolarna. Grabbarna tog en gubbvila och var o tränade lite. Tror att det slank ner några pizzabitar o ett par öl.
Ikväll var det en kväll där man klär upp sig till middagen. Vi gjorde också vårat bästa. Mycket god mat. Sedan avslutade vi med en drink i champagnebaren.

15 nov 2018

Hejsan hoppsan!

Idag vaknade vi upp i Roatan, Honduras. Oj oj oj vilket grått väder. Det blåser och regnar på tvären. Det blev en långfrukost och sedan kortspel till kl 12:00. Sedan till hytten för att byta om för idag ska vi träna!!! Har varit dåligt med träning, men nu är det dags. Jag, Ullis o Björn tränade och Micke kurerade din förkylning.
Sedan lite vila och dusch för sedan spelade vi kort igen och drack vin. Kvällens restaurang som besöktes var Giovanni. Mycket god mat serverades, så vi bestämde redan nu att vi går dit på lördagskvällen också.
Ikväll var vi inbokade på skridskoshow. Dom var jätteduktiga och gjorde en fin uppvisning.
Helt otroligt att dom har en isrink ombord på båten.

14 nov 2018

Hej hej!
Idag kom vi till Cozumel, Mexico vid 08:00. Åt lite frukost och låg vid poolen en stund innan vi gick iland och strosade en stund.
Innan vi klev ombord på båten igen drack vi en god margurita och en god guacamole med chips.

När vi kom till båten spelade vi lite kort och jag och Ullis förlorade stort, men det blir nya krafttag.
Efter middagen var det discoshow på gågatan, så vi tittade och vickade på höfterna en stund.

13 nov 2018

Hejsan igen!

Idag är det en hel dag på kryssningsfartyget, så det har blivit mycket solande, badande och slappande. Avslutade kvällen med att se på en vattenshow som var mycket bra.

12 nov 2018

Hallå hallå!
Idag har vi softar hela dagen. Det ör det man blir bäst på att göra när man befinner sug på båten.
Efter frukost gick vi upp på däck för att sola och bada. Efter 12:00 gick vi och tog en lunch för att sedan gå iland på Nassau, Bahamas. Är inte så mycket att se, men det var skönt att röra på dig lite.
Var till baka till båten ungefär runt 14:00 då vi gick för att träna. Micke är fortfarande förkyld, så han fick ligga och sova i hytten. Lite slapp i hytten för att sedan göra oss i ordning för middag på Chopps Grill. Servitörerna sjöng för Ullis när hon fyller år idag.
(null)

Kvällen avslutades med att vi tittade på musikalen Mamma Mia. Fantastiskt trevligt.
Nu är det sova sim gäller.

11 nov 2018

Hejsan svejsan!

Åhhhh vad jag har sovit skönt i natt. Vet inte varför, men det var bara en skön känsla när man vaknade.
Vi tog en dusch och sedan åt vi frukost. Väskorna packades och vi blev sedan hämtade med taxi 11:30 för att åka till kryssningsterminalen.
Hur mycket människor som helst, men det gick ganska snabbt att ta sig igenom biljett-, pass- och säkerhetskontroll.
Väl på båten bokade vi tre aktiviteter Mamma Mia, isuppvisning och vatten o trampolinuppvisning. Ska bli kul.
Jag o Ullis tog oss 50 minuter i en solstol medans grabbarna gick runt lite. Båten lämnade Miami 16:30.

Tog någon drink innan middagen. Blev hur mätta som helst, så nu ligger vi på magen i sängen och försöker somna.

10 nov 2018

Hej på dig!

Idag efter frukost var det dags att plocka ihop våra grejor för att åka tillbaka mot Miami. Imorgon söndag är det dags att kliva på båten i en vecka. Ska bli så skönt så.

Tog lite drygt två timmar att åka till Miami. Lägenheten som vi ska bo i var inte klar, så vi fick lämna in väskorna så länge. Åkte till Miami Beach. Där var det fullt med folk och bilar som gled längs med beachen. Hög musik spelades och man kunde köpa stooora drinkar.

Jag och Ullis hittade en liten plats på stranden en stund medans grabbarna tog en promenad. Fantastiskt trevligt.
(null)

Sedan åkte vi och checkade in. För att höra det enklare imorgon åkte jag och Björn och lämnade tillbaka hyrbilen på Miami flygplats. Sedan beställde vi och åt Dominos pizza och avslutade med lite kortspel.

Godnatt 😁

9 nov 2018

Hello hello!

Idag efter frukost tvättade vi lite och sedan åkte vi iväg upp till Sanibel Island och Captiva Island. Här hade vi läst om att dom finaste stränderna fanns och dom hade så rätt. Stränderna var vita som potatismjöl och massor utav snäckor. Stranden vi solade och badade vid hette "Bowman’s Beach". Vi stannade nästan i två timmar. Det var det våra vita kroppar klarade av.
(null)

Sedan åkte vi och åt lunch på ett Tacoställe på ön Captiva Island. Åt sedan glass påväg tillbaka på "The Goodz" som var fantastiskt gott. Handlade lite kompletterande mat på Walmart och sedan åkte vi hem och åt en god middag och spelade lite kort.

8 nov 2018

Hello!

Efter frukosten gick vi till områdets poolområde en stund för att sola och bada. Björn passade även på att träna i gymmet som fanns på samma område. Micke var hemma för att kurera sin förkylning.
Här bor vi.
(null)

När vi kom tillbaka gjorde vi lunch och sedan åkte vi en sväng med bilen norr över. Den sidan av Florida vi är på nu kallas Guldkusten och har fantastiska stränder. Vi stannade snabbt till för att GP ut på stranden och den var alldeles vit och sanden var som potatismjöl.

Stannade även till vid ett utomhus shoppinhmall och handlade lite.

Sedan blev det ett stopp vid ett Walmart för att handla mat. Ikväll ska vi grilla och spela kort.
Ha det bäst 😁 Kram

7 nov 2018

Hejsan igen!

Efter frukost gick vi till poolen en stund för att sola o bada. Grabbarna gick en stund till gymmet.  Kl 11:00 checkade vi ut från hotellet för att åka till Estero på västra sidan av Florida. För att göra det lite mer spännande åkte vi igenom Everglades för att titta på alligatorer. Stannade till vid ett center där vi fick en krokodiluppvisning och på slutet fick vi hålla i en liten alligator. Lite högre puls fick man allt.
I Estero hade vi hyrt ett hus där vi ska bo i tre nätter. Var och hämtade mat från restaurangen TGI Friday. Mums fillibsbba. Sedan softade vi i huset. Micke har blivit förkyld, så vi gjorde en ingefärssjot som han ska få dricka.

6 nov 2018

Hejsan igen!

Natten har varit god. Sov till kl 05:00 och kunde även somna om en stund.

Efter frukosten åkte vi till Fort Launderdal Beach där vi strosade runt lite innan vi skulle ta en båt med namnet "Djungel Queen". En tur som visade oss stora fina hus med sina stora lyxbåtar. Helt otroligt vilka hus det finns!!!
 Sedan åkte vi och åt en pizza på "Pizza Hut" innan vi åkte till Walmart och shoppade lite småsaker. När vi var klara där åkte vi vidare till "Sawgrass Mill" och shoppade vidare. Kom till hotellet runt 22:00 helt slut 😁 Blir skönt att få sova en stund.

5 nov 2018

Hello hello!
I natt vaknade man våran tid 02:30. Första nätterna är alltid struliga med sömnen. I USA är vi sex timmar efter, så 02:30 i USA är 08:30 i Sverige på morgonen. Lyckades somna om men vaknade några gånger till. 05:30 hade man sovit färdigt. Nu blev det väntan tills frukosten öppnade kl 07:00.
Efter frukost rullade vi mot kusten för att se livet där och för att bada. Härligt härligt.
Sedan blev det också till det stora shoppingmallet Sawgrass Mills. Hemma vid 22:30 och nu värker småbenen och det ska bli fantastisk skönt att sova.

4 nov 2018

Nu är dagen här som vi väntat på sedan januari.
05:00 ringde klockan för att kliva upp o göra sig iordning för att åka mot Miami - USA. 06.30 hämtade vi upp Micke o Ullis för att åka mot Arlanda.