25 nov

Tjohej här kommer några rader 🇺🇸

Idag blir det ingen shopping utan det blir en tur till Miami Beach. På vägen dit stannade vi till vid Alamo (bolaget som vi hyr bilen utav) för att registrera en chaufför till. Nu satte sig Janne vid ratten och körde vidare. Parkerade och traskade till stranden. Mycket folk hade hittat dit och det fanns en liten plats till oss där vi kunde breda ut våra handdukar. Solen skiner och himlen alldeles blå. Helt fantastiskt.

Vid 16-tiden började vi rulla mot BTL center för att titta på hockey. Vi gjorde ett litet stopp vid Walmart och shoppade lite småsaker😁

Florida Panters skulle möta Chicago Blackhauks. Jisses vilken dålig match. Florida Panters förlorade med 4-1. I pausen gottade vi oss med korv och pizza. Nu hem och sova. Både jag o Björn är förkylda och hoppas nu på en god natts sömn.

24 nov

Hej svejs!

Idag efter frukost står det SHOPPING på schemat. Började att åka till ett Walmart för att handla lite allt möjligt. Gick hur bra som helst dör vi avslutade med en kopp kaffe och kaka.

Sedan åkte vi vidare till Sawgrass Mills Mall där det var helt galet med folk. Stod och väntade en stund för att hitta en parkering, men vi gav upp efter en liten stund. Åkte till andra sidan vägen och åt lunch istället på Fridays. Gott gott.

Lämnade bilen där och gick till Mallet istället. Har aldrig tidigare sett så mycket folk och bilar. Bilarna var parkerade i rabatter och på alla gräsytor som fanns.

Vi tog oss runt och gjorde en hel del shopping. Åt middag på Cheese Cale Factory. Fasligt gott och otroligt mätta blev vi. Sedan blev det lite mera shopping tills dom stängde 22:00.

Nu är vi trötta, så nu ska vi sova.

Natti natti

23 nov

Hej hej!

I natt sov man lite bättre, vaknade endast två gånger pga av tidsskillnaden. Efter frukosten gick vi till poolen en stund. Björn var duktig som gick och tränade en stund. Det skulle vi alla behövt, men det kommer flera dagar. Sedan var det dags för shopping, så vi åkte till Sawgrass Mills Mall som är gigantiskt. Några julklappar shoppade vi, men är långt ifrån klar. Det bestämdes att vi åker dit imorgon igen 👍💪
Ikväll skulle vi äta en god köttbit, men det var lättare sagt än gjort. Allt nästan var stängt pga av att det firas Thanksgiving. Efter mycket körande och letande blev det ännu ett besök hos Dennys. Åt gott och blev mätta ändå.

22 nov

Hejsan!

Efter en liten orolig första natt gick till frukosten 07:20. Vi har ju sex timmar fel i kroppen dom gjorde att man vaknade vid 02:30 och snurrade. Lyckades att somna om till slut.

Efter frukost gick vi till poolområdet en stund. Åhhh vad skönt. Vattnet i poolen var lika varmt som det är i luften dvs ca 30 grader.

Sedan duschade vi och tog bilen och åt lunch på Tacobell och sedan blev det en tur till Walmart och till ett bildelsställe runt Miamis flygplats. Det skulle köpas grejer till Porschen och till BMW’n.
Näst på tur var att försöka att hitta Janne o Anki som kommer till Miami ett dygn efter oss. Ja, det gick bra efter lite telefonkontakt 😁 Jisses vad mycket människor och bilar det finns.
Ett besök hos Dennys för mat och sedan mot hotellet för att sova.
Kram kram

21 nov Fort Lauderdale

Hejsan!
Idag åkte vi till Florida, USA. Vi ska vara i Fort Lauderdale i fyra dagar för att sedan åka på en kryssning. Janne o Anki kommer i morgon.

Klockan ringde 03:30. Dusch frukost och sedan åkte vi mot Arlanda. 07:10 gick planet mot Florida via Köpenhamn. Väl framme hämtade vi en bokad hyrbil för att åka mot Fort Lauderdale och Ramada Plaza. Ett stopp på Dennys för att äta en liten matbit.

Nu ska det bli skönt att sova.

9 november 2017

Hejsan!

Klockan är nu 23:23 på torsdagskvällen. Maken har hämtat mig i Uppsala efter en trevlig kväll i Stockholm med Maggie och hennes mamma.

Vi har varit och tittat på Dracula på Kungliga Operan i Stocholm. Vilken fantastisk byggnad. Opera är nog inte min grej tror jag, men kite annorlunda.

Nu ska vi sova och imorgon åker vi till Gotland.