26 Jan 2019

Idag är det sista dagen på våran resa. Efter frukost sitter vi ute en stund och njuter av solen. 23 grader visar mätaren och det är varmt och skönt. Kl 12:00 är det utcheckning från hotellet. Vi parkerar lite längre bort efter strandpromenaden och njuter av en kaffe innan vi styr bilen mot flygplatsen. Bilen tankas upp innan den lämnas tillbaka. Nu hem till vinter och kylan igen.

25 Jan 2019

Idag vaknade vi utvilade efter en god natts sömn. Gick och åt frukost, duschade och plockade ihop våra väskor. Vi checkade ut, nen lämnade in våra väskor till förvaring. Kl 11:00 hade vi en inbokad guidad tur upp för den stora berömda klippan. En mycket mycket snabb promenad ner till bussarna pga att hon i receptionen inte hade koll på samligstiden, men vi han fram 😅 Sedan åkte vi upp upp upp och stannade till på fina utkikspunkter. Vi besökte en ST Michaels grotta där dom hade musikuppträdanden och  det fanns både stalaktiter och stalagmiter. Det fanns även apor som kom fram och tiggde mat. Besökte också ett militärt fort i berget. Gick runt i gångar i berget likvärdigt med Hemsön. Mycket mycket trevligt.

Sedan åt vi lunch vid Roy’s pub innan vi gick tillbaka för att hämta väskorna. Tog bussen till gränsen och sedan körde vi till grossistbutiken Carranza Hosteleria där vi hade köpt nya härliga kaffekoppar som skulle hämtas upp. Åkte sedan till bokat hotell "Sol principe" i Torremolinos. Hör var det inte mycket affärer och restauranger öppna utan vi hamnade i hotellets middagsbuffé. Betyget blev okey på maten men inget mer. Tror att vi är väldigt vana vid att maten är mycket kryddad med salt o peppar. Avslutade kvällen med en gin tonic. Godnatt ❤️

24 Jan 2019

Idag lämnade vi ett soligt Estepona. Första dagen som detvar lite varmt och att det inte blåste allt för mycket. Innan vi hoppade in i bilen gick vi en sväng vid strandpromenaden.

Nu är kursen inställd på Gibraltar. Där ska vi bo på ett klassiskt hotell som heter "The Rock" och även titta på den stora klippan. Vi lämnade bilen på en stor parkeringsplats i Spanien och gick med våran packning över till England där Gibraltar ligger. Engelsmännen har en liten snutt som dom äger här.

Efter att vi checkat in på hotellet gick vi en sväng på stan. Åt en sen lunch och sedan tog vi bussen tillbaka. Vid hotellet åt vi en Afternoon Tea. Mycket gott och gästerna som satt runt om oss blev nog lite avis 😁 Nu ligger vi mätta på rummet och läser och surfar lite på telefonerna.

23 Jan 2019

Idag åker vi mot Malaga. Vi har set ut två köksbutiker som kan ha massa trevliga grejer. Vi gillar ju liksom att gå runt och klämma och känna på sådant. Med Google Maps så kom vi rätt!!! Passerade ngr smala gator och maken vet var han har bilen och rattade vant fram. Vi köpte några trevliga småsaker till köket 😁 Gick sedan igenom en fantastisk saluhall där dom sålde frukt, grönsaker fisk o kött!!! Helt fantastiskt och magiskt.

Sedan åkte vi vidare mot Estepona. Här installerade vi oss på ett litet hotell vid stranden. Gick sedan upp i gamlastan som var fantastisk vacker. Dom olika gatorna hade bestämda färger på krukorna. Ena gatan hade blåa, nästa hade röda osv. Tillslut hamnade vi på en Argentinsk restaurang som serverade mycket mycket mat. Vi gav nog mycket dricks när vi fick hela flaskan med efterrättsspriten 😁

22 Jan 2019

Morgon morgon!

Idag vaknade vi upp i Granada. Gick ut på stan och drack en kaffe och åt en god macka till frukost. Tillbaka till hotellet och plockade ihop och lämnade kvar väskorna i receptionen. Nu ska vi besöka Alhamra!!! Det är en borg/palatsliknande område och är välbevarad med mycket fin arkitektur . Började att byggas 1259-talet. Här gick vi runt och tittade i ca tre timmar. Mycket mycket fint!!! Jisses vad kallt det var!!! Stenhus som höll kylan i sitt grepp.
(null)
Sedan tillbaka till hotellet och hämtade väskorna. Gick till bilen för att påbörja resan mot Nerja som ligger vid "solkusten". Tog ca 1 1/2 timme och det var lika bökigt här att ta sig fram till hotellet, men till slut lyckades vi hitta ett parkeringshus i närheten. Nerja är en liten söt semesterort med mycket restauranger och små fina vita hus. Efter att vi strosat runt lite stannade vi till vid en restaurang vid vattnet och tog en tapas och en sangria/gintonic. Ni får gissa vem som tog vad 😁 Sedan gick vi runt bland affärer och gränder och hamnade till slut vid en italiensk restaurang och åt middag. Nu är vi helt slut efter att inte ha gjort något, så vi gick till hotellet och hoppade under täcket.  Sov gott!!!

21 Jan 2019

Idag vaknade vi till en blå himmel och solen sken som bara den kan göra. Efter frukosten åkte skidkläderna på och sedan full fart mot backarna. Åkte kabinbana upp till skidsystemet och sedan åkte vi runt i och njöt. Fantastiskt fint område var det. Nu kunde vi se vart vi varit någonstans igår i snöstormen då allt bara var vitt.
Runt 14.00-tiden började vi att åka neråt igen för att lämna tillbaka skidor. Vi bytte om lite vid bilen innan vi började åka mot Granada.

(null)
Det tog ungefär två timmar att köra. Nu skulle vi bara hitta hotellet som låg mitt i stan. Vi fick börja om två gånger dvs åka ut ur stan och in igen och kom hyfsat nära. Det var enkelriktade gator över allt. Tillslut hittade vi ett parkeringsgarage en bit ifrån. Det var lättare att stå där och gå till hotellet. Väl framme var det ett riktigt fint hotell. Vi duschade och gick sedan ut och åt lite Tapas och en köttbit. Nu ska vi sova gott.

20 Jan 2019

Hejsan!
Idag vaknade vi i ett snöigt Sierra Nevada, Malaga. Jisses vad det vräker ner snö!!! Efter att vi sovit ut gick vi till frukostbuffén. Helt ok frukost med en trevlig kaffemaskin. Sedan gick vi mot en shop och hyrde skidor. Pjäxorna hade vi tagit med hemifrån 😁 Gick till kabinbanan som tog oss upp i liftsystemet. Såg nästan inget pga av allt snöande. För säkerhets skull tog vi en sittlift till för att komma lite längre upp i systemet och nu var det ännu sämre sikt!  Vi tog rygg på några för att veta vart vi skulle åka. Stannade och pustade lite. Åkte efter några andra tills vi kom till kabinbanan. Gick in i en trång restaurang en sväng, men vi tog kabinbanan ner igen. Vi var helt slutkörda efter ett åk i backen. Lämnade skidor o pjäxor vid hotellet och gick ut och åt lunch istället.

Gick till hotellet och sov en stund. Duschade  och gick sedan en runda på byn och sedan till hotellet och åt middag. Nu ligger vi åter igen i sängen och är trötta. Vi höres imorgon ⛄️

19 Jan 2019 Malaga

Hejsan!
Nu har jag och bästa maken åkt till Malaga för att bila runt lite. Flygresan gick bra och tog ca 4 timmar. Sedan hyrde vi en bil och började att åka mot Sierra Nevada. Där ska vi bo två nätter och åka slalom. Ja, visst låter det konstigt, men vi är på över 2000 m. På vägen upp mötte vi bilar som hade fullt med snö på huven 😁 Väl framme så kan man nog likna det med Åreskidby. Massor av hotell, skidaffärer o restauranger som ligger precis vid liften. Ska bli spännande.

16 januari 2019

Idag onsdag har det varit en bra dag. Jobbade till kl 10:20 för då kom Björn och hämtade mig. Vi ska åka in till slottet i Stockholm igen då Roberts amfibiegäng skall bli avlösta efter att ha vaktat slottet i en vecka. Han har gått patrull nästan hela veckan dvs bistått dom andra som stått i pass om dom behöver hjälp. Idag fick patrullen  bla hålla ordning på besökande som försökte att gå innanför avspärrningarna. Så här snygg var han då!!!

Sjöstridsskolan ifrån Karlskrona kom och tog över och bilden nedan visar när Robert blev avlöst från sitt pass. 😁
(null)

Kallt var det igen, men denna gång hade vi långkalsonger och tjockstrumpor på oss.

Sedan skjutsade Björn mig tillbaka till jobbet och bilen. I eftermiddag var det dags för Ullis och mig att titta på SSL innebandy. Storvreta möter Falun hemma. Giganterna ska mötas. Först ska vi träna och äta sushi.
Oja jisses vad det har snöat, men tyvärr har det nu blivit plusgrader och det regnar. Hoppas att snön ligger kvar ett tag.

Nu ska det sovas. Ha det bäst och kram ❤️

9 januari2029

Idag kom Björn o Robbans flickvän och hämtade mig vid jobbet i Kista kl 11:00. Vi ska  titta på när amfibiebataljonen tar över och vakta slottet i Stockholm en vecka. Jacob o Maggie mötte också upp.

Jäklar vad det blåste runt byggnaderna, men vi bet i hop för det är det värt.
När vi står på slottets innergård hör vi hur trummorna kommer närmare och närmare. Till slut kommer dom in på gården och vad fina dom är och mäktigt.
(null)

Här är Robban i vänstra raden i mitten.

Här står Robban i mitten.

Här står Robban i högra raden i mitten.
(null)

Jag hade fullt upp med att försöka se vart han var. Alla såg ju lika ut.

Efter sermonin bytte han om och fick komma fram till oss en liten stund och prata. Så kul, så kul.