Innsbruck 23 februari 2011

Vaknade av Björn telefon och oj oj oj vad ont i benen man har. På med kläderna för att traska till frukostbordet. 08.30 gick vi mot bussen som skulle ta oss till Stubaier Gletscher. Idag har man lovat att vi ska få fint väder.

Jättekul att Jacob och Robert får se hur fint det är med alla alptoppar. Lite vana så tog vi oss genast upp till mitten av systemet och hämtade ut utrustningen. Lite kallare i luften, men backarna var jättefina och vyerna runt omkring. Man kan bara stå och titta. Lite lunch vid toppen igen. Björn var med om en ny upplevelse. Skummet på ölen frös till is :-) Ligger på en härlig höjd på 3340 m. Det är den högsta punkten i Tyrol området. Det visar man genom att sätta en kungastol på toppen.

Fanstastiska backar, lite blåsigt och kallt ibland, men fantastiskt.
Halv fyra lämnade vi tillbaka utrustningen och gassade i solen innan vi tog kabinbanan ned till bussarna. Vi tog de sista platserna. Innsbruck ligger i en dal med fina bergstoppar runt omkring. Nu så skall vi bada och sedan ut och leta efter en trevlig restaurang igen. Tror att det skall ordna sig.

Innsbruck 22 februari 2011

Vaknade och kroppen kändes alldeles slut. Efter en god frukost klädde vi på oss och gick till skidbussen. Idag skulle vi till liftsystemet "Stubaier Gletscher".
När vi kom fram så fick vi ta en kabin till mitten av systemet för att hyra våra skidor. Jacob var glad för idag kunde han använda sina egna skidor.

Interport bjöd på ett väldigt proffsigt intyck.

Sedan gav vi oss in i systemet. Vädret bjöd på snö, blåst och dimma. Grabbarna var mesta dels och åkte offpist. Jag och Björn harvade oss fram i de vanliga backarna. Någon gång åkte vi också där, men oj vad jobbigt det var.

Åt lunch uppe på toppen. Halv fyra åkte vi tillbaka till uthyrningsstället och förlängde våran hyra av utrustningen. Vi kände att vi ville åka tillbaka hit imorgon också.

Bussen rullade vid 16.30 och vi somnade som stockar utom Robert som satt och spelade. Väl hemma så så bjöd hotellet på en frukttallrik som plåster på såren d.v.s att inte internet fungerar på rummet. Sedan blev det varmt bad och sedan ut på stan för att äta en matbit. Vi hittade ett ställe som kunde erbjuda goda köttbitar. Mätta i magen så dök vi i sängen för lite sömn.

Innsbruck 20-21 februari 2011

Söndagen den 20 feb så tog vi flyget kl 14.00 till Munchen. När vi landat så saknades Jacobs skidor, men de skulle fixa dessa till vårat hotell dagen efter. Vi tog ett snabbtåg in till Munchen för att sedan ta ett annat tåg till Innsbruck. Vid nio-tiden tågade vi in på stationen där vi tog en Taxi till hotell Mondschein. Gick till baren och planerade för morgondagen. Halv nio gick vi ned till en härlig frukost. Upp och klä på oss lite mer kläder inför en skiddag. Halv tio, så gick vi iväg mot bussen som skulle ta oss till skidbacken "Axamer Lizum". Där hyrde vi skidor och ett par pjäxor. Sedan tog vi kabinbanan upp till toppen. Vädret var si så där. Snö och dimma :-( Vi kämpade oss runt i systemet och vid halv fyra så lämnade vi tillbaka utrustningen och tog en fika tills bussen skulle ta oss tillbaka till byn. Väl tillbaka så skulle grabbarna duscha och bada medans Björn och jag tog en snabb sväng till mataffären. Väl tillbaka, så visade det sig att badvattnet som Robert skulle bada i var kallt. Lite koll med receptionen, så fick vi veta att det hade blivit något fel med systemet som sköter varmvattnet. Burr burr. Robert duschade, men jag och Björn gjorde en raggardusch inför middagen. När vi kom tillbaka så hade de reparetat det hela, så det blev en liten dusch innan natti natti.