New York 7 okt

Hejsan! Nu var det ett tag sedan jag skrev några rader. Denna gång har jag o maken åkt till USA med goda vänner. Anki, Claes, Anki, Janne och Mats. Grabbarna ska till Hersley på bilmarknad och vi brudar åker til Manhattan. 

På Arlanda kom jag på att jag glömt alla papper om hotellet och andra noteringar. Maken hade glömt att ta med GPS:en. Nja vi skulle nog klara oss ändå.

Flygresan gick bra. I passkontrollen var det mycket folk som väntade på att få gå igenom. Det ska frågas en massa och stämplas i passet. Mats fastnade en stund i passkontrollen och blev utfrågad ordentligt pga av att han varit här tidigare och hade nog stannat lite förlänge i landet. Sedan gick vi för att hämta våra väskor. Hupp, tre väskor saknades. Min, Claes och Mats väskor hade fastnad på Hetrhrows flygplats. Inget att göra bara att bita ihop. 

Sa hej då till grabbarna som skulle gå till biluthyrningen och vi tjejer skulle hitta till bussen som skulle ta oss in till Manhattan. Lätt som en plätt. 50 min så var vi mitt i smeten.

Hittade även till Comfort Inn där vi skulle bo. Sedan ut för en liten matbit. Macka med stripes och en kall öl, gott. 


Sedan gick vi till gamla Centralstationen. Fantastisk fin byggnad. Gjorde också ett besök på  Appelbutiken vid central park. Häftigt. Sedan styrde vi mot Rockyfellercenter och tittade innan vi gick tillbaka till hotellet alldeles slut. Nu är kl 03.00 på natten för oss, men här i New Yrk är den 09.00.

Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0