8 okt New York

Morgon!

Efter en frukost så var det dags för,att göra Södra delen av Manhattan. Solen skiner och det är varmt ute.

Tunnelbanan ner till området vid Ground Zero. Här fick vi oss en liten promenad förbi Wall Street. 

Köpte en selfiepinne, så att vi Ankis kan vara på bild samtidigt. Kom till Ground Zero. I år hade dom nu tagit bort all avspärrning, så det gick att strosa runt fritt i området. Dock var det många poliser i området. 

Sedan gick vi förbi S:t Pauls kyrka. Där finns det mycket minnen d.v.s bilder och texter  i kyrkan från den 11 september. Utanför kyrkan träffade vi en trevlig snubbe som berättade om vilka nya hus som byggts upp m.m. Han ville nog sälja tre böcker om 11 sept, men så blev det inte :-)

Gick sedan till färjan som tog oss förbi Frihetsgudinnan. Väldig trevlig tur fram och tillbaka sommarstugor var gratis.



Sedan gick vi till tunnelbanan och åkte till 
Brooklyn för att gå över bron. För skulle vi bara äta en god glass och dricka ett glas vin vid piren. Fantastiskt trevligt.




Väl över bron gick vi genom Chinatown, Little italy och SOHO. En liten pizza bit och ett glas vin slank ned i  Little Italy.

Min energi tog sedan helt och hållet slut, då jag hörde av maken att Clas och Mats väska inte hade kommit. Middagen avnjöts på MAC Donalds. Som tur var hade min väska kommit till hotellet. Nu kan resan börja på riktigt.

Mina fötter ömmar något fruktansvärt, så jag festade till på en Alvedon till natten. 

Sussa gott!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0