New York dag 2

Efter ett intag av mina butter milk biscuit, så åkte vi in till stan med hotellets buss. Som sagt, vi har gått och gått och gått omkring idag.
 
Gick en bit genom Central Park. Jisses vad tyst det blev när vi kom in i parken. Allt bibuller försvann. Kom så småningom förbi minnesplatsen som Yoko Ono har gjort för John Lennon. 
 
 
Kom till Rockie Feller Center för att visa grabbarna vart den berömda julgranen står och isbanan som jag någon gång ska åka på. Vet ni vad, isen var spolad!!!! Jag tog tillfället och snörade på mig ett par skridskor och åkte!!!! Det kostade, men vad tusan, det måste göras.
 
Letade sedan upp en Halloweenbutik som storebror hade sett ut för det skulle köpas mask. Ja, där fanns det mycket grejer. I skyltfönstret satt man och målade ett blodigt snitt i halsen på en dam. Dom såg ut att ha kul. Hon skulle nog på fest :-)
 
Mörkret kom och då var vi vid Times' square för att se på alla neonskyltar. Mycket mäktigt! (Tyvärr kunde inte Ipadens kamera ta bildrik vrber, så det blev en riktigt taskig bild.
 
 
Åt sedan en god middag på restaurangen Rubey Tusday. Gott gott.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0