Hemåtresa

Nu har vi kommit till dagen då vi skall påbörja vår färd hem mot Sverige igen. Tror att vi alla skulle kunna stanna längre, men tråkigt nog väntar både jobb och skola därhemma. Klev upp tidigt för att vi skulle blir trötta ikväll på planet. Dusch och sedan åt vi varm frukost på hotellet. Jag som har lite jobbigt med att äta varm frukost blev glad över att det fanns flingor med mjölk.

Sedan packades våra väskor. Lämnade hotellet med "käpp kines" och åkte mot Del Amo, en motorcykelaffär som skulle ha kawazakidelar till Björns motorcykel. Tyvärr var det beställningsdelar, så det blev ingen affär.
Åkte vidare mot "Fox Hills Mall" där det sista skulle inhandlas. Det inhandlades kläder, lotion, efterlängtad keps, skor och Matrix schampo och balsam. Nu känner vi oss färdigshoppade.

Åkte till "matställe" där det skulle bli lite lunch/middag. Under maten fick vi beskedet att planet skulle bli fyra timmar försenat, så vi skulle då lyfta 20.35.

Eftersom vi fick lite extra tid åkte vi till "Venicebeach". Det visade sig vara ett partyställe på hög nivå och vi kände att det var skönt att vi inte har bott där. Vi fick taskiga vibbar när vi parkerade bilen och lämnade den för en promenad. Härligt område med beach, skateboardparker och gjutna vägar för rullskridskoåkning. Massor med folk som minglade runt och underhållare längs med strandgatan. Vi var borta från bilen i cirka 20 minuter och när vi kom mot bilen igen var det en person som stog och tittade in i bilen. Vi åkte glatt därifrån mot biluthyrningsfirman "Dollar" för att lämna tillbaka bilen.

Efter att vi gått igenom alla säkerhetskontroller på flygplatsen satte vi oss på vårat funna bagelscafe och inväntade tiden då vi skulle få börja vår flygning mot Sverige via London. Missnöjda med Britisch Airways är vi genomgående gällande deras seatning av oss. De har placerat ut oss utspridda i planen både på utresan och på hemresan. Bättring!!! Denna gång fick vi sitta två och två. Landade cirka 07.30 på Londons flygplats (Våran LA tid. I London var klockan 14.30.) Nya kontroller på Londons flygplats. Planet mot Arlanda gick 18.05. Landade 21.30 på hemmamark. Nu är vi slitna i tidsomställningar och missad sömn, så nu skall det blir härligt med sin egen säng.